Opis
Audyt sprzedaży polega na wskazaniu silnych i słabych stron w obszarze organizacji sprzedaży. W ramach prac audytowych identyfikujemy podatności doskonalenia pracy handlowców i organizacji sprzedaży. Podczas audytu analizujemy zrówno wyniki, strukturę organizacyjną, dokumentację, przperowadzamy obserwację pracy i analizę technik sprzedaży.
Audytem obejmujemy: zarówno szczebel kierowniczy, poszczególnych handlowców / doradców, trenerów, coachów.
Realizacja
Podczas audytu realizujemy:
- Analizę dokumentacji i wyników – struktura organizacyjna, zakresy obowiązków, system wynagrodzeń i premiowania, plany i rozliczenia.
- Wywiady – dotyczące planowania i organizacji pracy oraz źródeł motywacji.
- Obserwacje – polegające na uczestnictwie w dniu pracy handlowca i wspólnej realizacji wizyt handlowych.
- Mystery Client
- Badanie opinii - badanie opinii Klientów
W ramach audytu poddajemy analizie:
- Strategię sprzedaży,
- Strukturę organizacyjną i zakresy obowiązków pracowników,
- Planowanie pracy,
- Standardy sprzedaży i szkolenia sprzedaży,
- Działania konkurencji,
- Komunikację wewnętrzną i zewnętrzną,
- Styl zarządzania zespołem,
- Rozliczenia wyników,
- Sposób budowania zespołu,
- System oceny w obszarze sprzedaży,
- System motywacyjny,
- System wynagrodzeń,
- Narzędzia i zasoby sprzedaży,
- Systemy IT w obszarze sprzedaży,
- i inne.
Korzyści
Dzięki audytowi Klient uzyskuje obiektywną diagnozę funkcjonowania sprzedaży łącznie z weryfikacją umiejętności i technik sprzedażowych stosowanych przez handlowców. Raport będący zamknieciem projektu zawiera szereg rekomendacji, udoskonaleń i niebędnych zmian w zakresie warsztatu pracy, motywacji, narzędzi, a przede wszystkim w obszarze skuteczności strategii sprzedaży.