Opis
W celu usprawnienia funkcjonowania organizacji należy rozpatrywać realizację działań jako uporządkowany ciąg wykonywanych prac, które w dodatku są wzajemnie powiązane. Właśnie taki uporządkowany logicznie zespół realizowanych zadań stanowi proces biznesowy będący podstawą do analizy funkcjonowania.
Procesy są podstawą funkcjonowania każdej organizacji i każda organizacja bierze udział w realizacji procesów biznesowych rozumianych jako ciąg działań w wyniku którego, powstaje określony efekt stanowiący konkretną wartość dodaną dla funkcjonowania organizacji.
Podzczas optymalizacji warto wykorzystać narzędzia informatyczne wspierające:
Korzyści
Korzyści wynikające z wdrożenia podejścia procesowego do zarządzania organizacją:
- planowanie najlepszego wykorzystania zasobów,
- monitorowanie skuteczności i efektywności działania,
- zapewnienie wykorzystania zasobów,
- opracowanie i ciągłe doskonalenie standardów obsługi klienta zewnętrznego i wewnętrznego,
- zapewnienie możliwości szybkiego dostosowywania działań firmy do zmian prawnych i rynkowych,
- zapobieganie nieprawidłowościom na każdym etapie kontaktu klienta (zewnętrznego i wewnętrznego),
- przyjęcie i zastosowanie międzynarodowych standardów pozwala na efektywną komunikację pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesów,
- łatwość implementacji rozwiązań IT dostosowanych do firmy a nie odwrotnie.
Konsultanci Blue energy zrealizowali ponad 300 audytów i wdrożeń w zakresie skutecznego i efektywnego funkcjonowania wielu organizacji sektora prywatnego i publicznego. Prowadzone audyty dotyczyły zgodności z międzynarodowymi standardami w zakresie zarządzania (w tym analiza dokumentacji, obsługi klienta, optymalizacji zachodzących procesów, posiadanych kompetencji, organizacji pracy), jak i dostosowania procesów do optymalnego wykorzystania zasobów.