Opis
Czy w czasach walki z kosztami, podnoszenia efektywności, optymalizacji, stać Cię na wyrzucanie pieniędzy na nieefektywne rozwiązania?
Czy możesz pozwolić sobie na brak zarządzania jakością, rozumiany jako:
- ukierunkowanie na potrzeby Klienta,
- optymalizację procesów,
- zarządzanie dostawcami,
- badanie satysfakcji Klienta,
- samodoskonalenie,
- robienie rzeczy właściwych,
- i robienie ich w sposób właściwy?
Na brak takiej jakości nie stać nikogo, właściwa realizacja projektu wdrożenia systemu zarządzania jakością wspiera organizację w realizacji jej celów. Właściwie wdrożony system zarządzania jakością, w oparciu o wymagania ISO 9001 jest narzędziem wdrażania strategii biznesowej, budowy komunikacji wewnętrznej, standaryzacji i optymalizacjiprocesów.
Ścieżka wdrożenia
Właściwe wdrożenie powinno zacząć się od analizy potrzeb organizacji oraz jej Klientów i wyznaczenia celów zgodnych ze strategią biznesową. Po inwentaryzacji dobrych praktyk już funkcjonujących w organizacji, należy przystąpić do zaprojektowania rozwiązań docelowych. Ważne by były one oparte na procesach realizowanych przez organizację i osadzone w jej kulturze organizacyjnej. Należy pamiętać, że system zarządzania jakością nie służy jedynie dokumentowaniu stanu obecnego, ale jest narzędziem wdrażania zmian i optymalizacji.
Po zbudowaniu świadomości pracowników należy dokonać weryfikacji, samooceny, a następnie zrealizować korektę. Niezbędnym elementem umożliwiającym ocenę realizacji celów są wskaźniki, które ukazują adekwatność zastosowanych rozwiązań.
Warto podczas budowania systemu wykorzystać dodatkowo mechanizmy:
- Lean Management - Dowiedz się więcej!
- Lean IT - Dowiedz się więcej!
- Optymalizacja - Dowiedz się więcej!
Podczas budowy systemów zarządzania jakością warto wykorzystać dedykowane narzędzia informatyczne, które czynią system atrakcyjniejszym i doskonalszym narzędziem. Systemy te wspierają zarządzanie informacją i dokumentem, a dzięki mechanizmom workflow - elektronicznego obiegu pracy, wprowadzają nową jakość pracy i zarządzania w organizacji.
Jeżeli nie posiadasz systemu zarządzania jakością, lub Twój system nie jest efektywnym narzędziem zarządzania chętnie przedstawimy nasze rozawiązania.
Korzyści
Konsultanci Blue energy brali udział we wdrożeniu blisko 600 systemów zarządzania jakością. Mamy doświadczenie w wielu branżach . Słyniemy z przywracania życia martwym i nieefektywnym systemom zarządzania, czyniąc je skutecznymi. Nasi konsultanci - audytorzy wiodący - realizowali projekty dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz administracji publicznej.