Zapewnij bezpieczeństwo IT / IOT / SCADA. Zapoznaj się z profesjonalnymi usługami z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego – MSSP. Skorzystaj z kompleksowego podejście do budowy, monitorowania i utrzymania cyberbezpieczeństwa.
Security Operations Center
Security Operations Center (SOC) to ochrona działalności 24h na dobę 365 dni w roku. Oznacza to, że nasz wykwalifikowany zespół monitoruje Twoją infrastrukturę teleinformatyczną w sposób ciągły. Analizujemy zdarzenia w sieci teleinformatycznej i oceniamy działalność wrogich jednostek. Jesteśmy gotowi do natychmiastowej reakcji oraz działania. W ten sposób zapewniamy bezpieczeństwo firmy.
Żądanie okupu, zaszyfrowanie serwerów i uniemożliwienie dalszej działalności organizacji to przykładowe skutki ataków hakerów. Brak świadomości pracowników i ich błędy, również mogą być przyczyną istotnych incydentów. Chcesz się przed nimi zabezpieczyć? Dowiedz się więcej o naszej ofercie SOC oraz działaniu tej usługi.
Security Operations Center (SOC) jest kompleksową usługą ciągłego monitorowania infrastruktury teleinformatycznej.
Celem usługi jest stałe monitorowanie zasobów teleinformatycznych, wykrywanie zagrożenia oraz podjęcie działania w celu jego wyeliminowania. Usługa realizowana jest w oparciu o trzy kluczowe komponenty kapitał ludzki, technologie i procesy.
Jak dokładnie działa SOC?
Usługa SOC skupia się na monitorowaniu infrastruktury, identyfikacji zdarzeń oraz zarządzaniu incydentami. Nasi eksperci zapewnią Twojej firmie gwarancję bezpieczeństwa.
Wdrożenie usługi SOC
Właściwe funkcjonowanie SOC wymaga jego zaprojektowania i wdrożenia. Możesz powierzyć to zadanie nam, dzięki czemu trafi ono w doświadczone ręce. Nasi specjaliści zadbają o to, aby wszystko poszło zgodnie z wcześniej ustalonym wspólnie planem. Sprawdź jak wygląda proces wdrożenia SOC.
3 składniki dobrego Security Operations Center
1 – Doświadczony i kompetentny zespół – dokładnie jak w Blue
- Posiadamy wykwalifikowanych specjalistów ds. bezpieczeństwa, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w analizie zagrożeń i incydentów.
- Posiadamy analityków, specjalistów ds. reagowania na incydenty, inżynierów ds. cyberbezpieczeństwa, a także kordynatorów projektów i managerów.
- Regularne szkolenia sprawiają że nasz personel SOC zna najnowsze trendy, narzędzia i technologie z branży Cybersecurity.
2 – Zrozumienie potrzeb Klienta
- Dostosowujemy swoje działania do unikalnych potrzeb i priorytetów klienta.
- Dla nas komunikacja z klientem jest kluczowa, aby zrozumieć ich środowisko, ryzyka, branżowe regulacje i cele biznesowe.
- Dbamy o transparentność i regularne raportowanie, co pomaga klientowi zrozumieć, jak SOC chroni ich organizację oraz jakie działania podejmuje w razie wykrycia incydentów.
3 – Efektywne i użyteczne narzędzia
- Korzystamy z zaawansowanych narzędzi do wykrywania, monitorowania i reagowania na incydenty bezpieczeństwa.
- Wykorzystujemy automatyzacje procesów co znacząco zwiększa efektywność SOC poprzez szybką identyfikację i reakcję na zagrożenia.
- Wykorzystujemy narzędzia do analizy i wizualizacji danych co jest niezbędne do skutecznej oceny ryzyka i prezentacji informacji zarządczej.
Chcesz konkretów ? Czytaj dalej!
Security Operations Center BLUE energy to zespół doświadczonych ekspertów. Nasi konsultanci posiadają wiele certyfikatów uznanych międzynarodowych organizacji, które potwierdzają ich wysokie kwalifikacje oraz szeroką wiedzę w zakresie IT i cyberbezpieczeństwa.
Synergia zespołu profesjonalistów BLUE energy, procesów oraz technologii umożliwia dostarczenie usługi na najwyższym poziomie. Oferowana usługa wyróżnia się zrozumieniem potrzeb biznesowych naszych Klientów i ich otoczenia.
Zbieranie informacji z wielu źródeł, ich wiązanie (korelacja) wymaga systemów SIEM / SOAR. Dodatkowo automatyzacja zbierania danych, ich analizy, czy podejmowania działań wymaga narzędzi, czyli systemów informatycznych wspierających analizę podatności, kolekcjonowanie danych, zbieranie dowodów, threat hunting, forensic, czy nawet komunikację i zarzadzanie działaniami i zaleceniami.
Często nieodpowiedni dobór narzędzi, staje się powodem braku efektywności działań SOC. Nasz zespół świadczy usługę zarówno w oparciu o wybrane systemy Klienta, jak i w oparciu o systemy własne. Bardzo popularne jest realizacji SOC w modelu typowo usługowym, włączając w to narzędzia. Więcej na temat SOC as a Service w artykule >>>
- Mamy doświadczenie – więc rozumiemy biznes i nie popełniamy błędów, co pozwala nam na spojrzenie z szerokiej perspektywy oraz trafną analizę potrzeb Klienta.
- Rozumiemy wagę efektywnej komunikacji – nie tylko informujemy, ale konsultujemy, wyjaśniamy, pracujemy wspólnie z Klientem nad rozwiązaniami, aby także on był na bieżąco z wszelkimi podejmowanymi krokami oraz był w nie zaangażowany.
- Automatyzujemy komunikację – sprawiamy, że informowanie o zdarzeniach jest czytelna i natychmiastowa, a propozycje rozwiązań i wsparcie jest użyteczne i efektywne. To wszystko dzięki narzędziom wspierającymi komunikację wewnątrz SOC i z naszymi Klientami.
W skład zespołu SOC wchodzą starannie wyselekcjonowani operatorzy posiadający oprócz kompetencji twardych wysoko rozwinięte umiejętności miękkie. Selekcja realizowana jest w oparciu o ustalone wymagania zgodne z zaleceniami NIST oraz NATO dla poszczególnych poziomów specjalizacji. Struktura zespołu SOC obejmuje cztery poziomy specjalistów, którzy angażowani są w proces monitorowania, identyfikacji zagrożenia oraz reakcji.
Każdy z operatorów SOC posiada kwalifikacje w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego. Operatorzy wyróżniają się posiadaniem doświadczenia i wiedzy nie tylko w zakresie analityki incydentów, ale również przełamania zabezpieczeń czy wdrażania mechanizmów bezpieczeństwa.
Nasze doświadczenia
24godziny na dobę / 365 dni w roku pracujemy dla kilkudziesięciu Klientów z branż:
- infrastruktura (energetyka, wodociągi, telekomunikacja)
- handel (retail, e-commerce)
- logistyka i transport
- teleinformatyka i data center
- media
- ochrona zdrowia
Chcielibyśmy złożyć serdeczne podziękowanie za zaufanie, jakim nas obdarzacie. Praca z Wami jest dla nas niezwykłą przyjemnością i motywacją do dalszego doskonalenia naszych usług.
Nasze certyfikaty
Nasi partnerzy
Kolejny partner to CrowdStrike, zdefiniował bezpieczeństwo na nowo dzięki najbardziej zaawansowanej platformie chmurowej na świecie, która chroni i umożliwia ludzi, procesy i technologie, które napędzają nowoczesne przedsiębiorstwo.
Partner w swojej ofercie posiada ponad 50 produktów klasy enterprise co sprawia, że jest największą zintegrowaną ofertą dostępną na rynku, dostarczając sprawdzone narzędzia wszędzie tam, gdzie ich potrzebujesz. Ponad 730 000 klientów zaufało rozwiązaniom Fortinet, które należą do najczęściej wdrażanych, najbardziej opatentowanych i najbardziej zweryfikowanych w branży.
Materiały dodatkowe
Posłuchaj wypowiedzi naszego eksperta, Jarosława Kuty, na temat luk bezpieczeństwa, które są najczęściej wykorzystywane przez atakujących.
Zapoznaj się z materiałem wideo, w którym nasz specjalista, Jarosław Kuta, porusza kwestię najczęściej występujących cyberataków.
Powiązane artykuły na blogu
PoC przeprowadozny z narzędziem monitorowania systemów SCADA zapalił nam żółtą lampkę. Skąd tak dziwny ruch w naszych teoretycznie sterylnych sieciach.
Krajowy System Cyberbezpieczeństwa to wymagania dla operatorów usług kluczowych oraz usług cyfrowych. Czym są te wymagania opisane w dość oszczędny sposób w Ustawie? Co mówi sama ustawa o tym jak zapewnić bezpieczeństwo i ciągłość realizacji usług kluczowych?
Częstym problemem organizacji jest zapewnienie efektywnego i gwarantującego właściwą rozliczalność kanału komunikacji wewnętrznej, np. związanej z realizacją praw podmiotów danych, czy zgłaszaniem i obsługą naruszeń ochrony danych osobowych