Znajdź najlepsze rozwiązanie dla swojego IT. Optymalizuj działanie działu IT, buduj kompetencje, audytuj rozwiązania, zapewnij cyberbezpieczeństwo.
Zarządzanie IT - ITSM
Pozwalają one uporządkować i zorganizować procesy oraz pracę działów IT, tym samym wpływają na efektywność usług świadczonych na użytkowników biznesowych.
Information Technology Service Management obejmuje zarządzanie:
- oprogramowaniem,
- sprzętem komputerowym,
- przetwarzaniem danych,
- projektami i wdrożeniami,
- usługami teleinformatycznymi.
Podstawowe usługi objęte automatyzacją i wsparciem to:
- konserwacja i naprawa urządzeń,
- incydent management,
- odzyskiwanie danych, szczególnie po awariach,
- zarządzanie zasobami sprzętowymi i używanym oprogramowaniem,
- analiza, projektowanie i wdrożenie gotowych systemów,
- zarządzanie dokumentacją oraz licencjami oprogramowania,
- konserwacja systemów,
- szkolenia,
- administrowanie serwerem internetowym,
- i inne.
Blue Energy proponuje kilka rozwiązań, do dwóch wiodących należą baramundi Management Suite i BPM Cyber Platform
Zapewnia:
- Inwentaryzację sprzętu i oprogramowania,
- Kompleksową ochronę punktów końcowych
- Zarządzanie Microsoft/Windows: Instalacja, obrazowanie i konfiguracja systemu operacyjnego
- Gotowość do wdrażania aktualizacji i poprawek dla aplikacji firmy Microsoft i innych firm
- zautomatyzowane wdrażanie oprogramowania
- Zarządzanie urządzeniami mobilnymi (MDM) wraz z zarządzaniem macOS
- Zarządzanie OT dla punktów końcowych w produkcji sieciowej
- zarządzanie punktami końcowymi zdalnie bez VPN
Dzięki baramundi Management Suite można centralnie zarządzać dowolną liczbą urządzeń – bez względu na ich lokalizację (sieć LAN lub Internet). System posiada wybrane funkcje MDMa, gdyż Internet-Enabled Endpoint Management zapewnia łatwą dystrybucję aktualizacji na smartfony, tablety i notebooki poza firmą.
Zapewnia:
- Budowę ładu wewnętrznego i praktyczną ocenę sytuacji poprzez:-
- opis procesów potrzebnych do dostarczania i wspierania usług IT dla klientów,
- określenie ról i obowiązków osób zaangażowanych w zarządzanie usługami, w tym pracowników IT, klientów i innych, których dotyczą usługi IT,
- inwentaryzację aktywów fizycznych i danych, budowę powiązań
- ocenę podatności dla aktywów
- Ustalenie priorytetów i celów poprzez:
- ocenę ważności danych, procesów, aktywów
- analizę ryzyka
- zaplanowanie działań i wskazanie odpowiedzialnych
- Ocenę skuteczności:
- automatyzowanie pentestów i audytów
- monitorowanie skuteczności
- Wsparcie dla zarządzania incydentami i sytuacją awaryjną
- Wsparcie dla zarządzania dostawcami
- wsparcie projektów i zarządzania zmianą
- budowę świadomości użytkowników
- wsparcie komunikacji z użytkownikami
BPM Cyber Platform ma bardzo istotny wpływ na budowę cyberbezpieczeństwa i efektywności organizacji.
- skrócenie czasu realizacji procesów świadczenia usług,
- zmniejszenie kosztów utrzymania zasobów,
- nastawienie usług IT na cele biznesowe,
- zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości funkcjonowania,
- właściwemu podziałowi ról i odpowiedzialności.